Google Mijn Bedrijf is open

Jouw bedrijfsgegevens presenteren in Google

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Om te beheren hoe jouw bedrijfsgegevens in de zoekresultaten van Google en in Google Maps, worden weergegeven, heeft Google de gratis tool Google Mijn Bedrijf (aka Google My Business of kortweg GMB) in het leven geroepen.

Waarom is Google Mijn Bedrijf belangrijk?

Met deze tool kan iedereen zijn of haar bedrijf in Google registreren, zodat je met behulp van Google Mijn Bedrijf optimaal gevonden kunt worden. Zo kan je eenvoudig handige informatie beschikbaar stellen aan potentiële klanten die zoeken in jouw regio. Denk aan openingstijden, routebeschrijving en bedrijfslocatie.

De kracht van Google Mijn Bedrijf zit'm in de app! Hierdoor heb je de mogelijkheid om berichten van klanten te ontvangen. Door het activeren van de berichtenfunctie in de app komt er in je kennisvenster een extra contactmogelijkheid. Deze chatfunctie is beschikbaar voor alle eigenaren en beheerders van de bedrijfsvermelding. Tevens kan je ook een welkomstbericht instellen waarmee je een automatische begroeting kunt personaliseren. 

Ook voor het beheren en beantwoorden van reviews is de app een ideale tool: je krijgt real-time notificaties als iemand een nieuwe review heeft geplaatst. En vergeet vooral niet te antwoorden! Ook al kan je bij een negatieve review deze niet zomaar verwijderen, je kunt er wel een positieve draai aan geven door deze in een bepaalde context te plaatsen. Je geeft in elk geval aan dat je jouw klanten serieus neemt!

Image

Google Mijn Bedrijf instellen

Stappenplan:

  1. Log in op je Google-account (bij voorkeur het bedrijfsaccount) en start de setup op de Google Mijn Bedrijf-website.
  2. Vul de naam van je bedrijf in. Komt deze naar voren als suggestie? Dan bestaat deze al. Klik op jouw bedrijfsnaam of kies voor ‘Maak een bedrijf met deze naam’.
  3. Ga vervolgens verder door alle stappen heen en vul deze zo volledig mogelijk in.
  4. In de laatste stap wordt gevraagd om een verificatie. Voor de meeste bedrijven is dit ‘Per post versturen’ en ontvang je meestal binnen één tot twee weken een postkaart met de verificatiecode. In sommige gevallen is een verificatie per telefoontje, sms, e-mail of Google Search Console mogelijk. Deze methoden zijn natuurlijk een stuk sneller, maar helaas niet voor iedereen beschikbaar.
  5. Na het ontvangen van de briefkaart kun je opnieuw inloggen via je Google-account op Google Mijn Bedrijf. Na het inloggen via je in het Dashboard een link om de bedrijfsvermelding te verifiëren.

Tip
Het instellen van Google Mijn Bedrijf gaat het makkelijkste met een computer of laptop.

En verder?

Nu de bedrijfsvermelding geverifieerd is, kan je aan de slag met optimaliseren! Wist je dat je bijvoorbeeld naast de standaard openingstijden ook aan kunt geven dat je op bepaalde dagen aangepaste openingstijden hanteert? Denk hierbij aan de aankomende feestdagen, speciale koopzondagen en vakantieperiodes. Op die manier komt jouw klant nooit voor een dichte deur te staan.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment

Silverstone Studio | algemene voorwaarden | privacy statement NL / EN | disclaimer | auteursrecht en gebruiksrecht

 

Silverstone Studio is niet verbonden aan en is geen onderdeel van het Joomla!® Project of Open Source Matters.
De naam Joomla! wordt gebruikt met toestemming van Open Source Matters, de licentiehouder in de VS en andere landen.

Alle genoemde prijzen zijn in € (euro) netto exclusief 21% btw

Deze website is beveiligd door RSFirewall!, de firewall oplossing voor Joomla!