Persoonlijk contact met jouw doelgroep

Persoonlijk contact met jouw doelgroep

Jouw klanten informeren over nieuws, trends en ontwikkelingen? Gewoon, met je eigen nieuwsbrieftool, binnen je eigen website, AVG-proof verstuurd vanaf eigen bodem. Nu nog de content verzinnen... En dáár kunnen we je ook bij helpen!!

Het is de meest eenvoudige en by far de goedkoopste manier om persoonlijk contact de houden met jouw doelgroep: de digitale nieuwsbrief aka e-mailmarketing. Het is een directe en actieve manier van een boodschap naar de doelgroep brengen, zonder veel geld uit te hoeven geven aan advertenties om vervolgens op een passieve manier te wachten tot de doelgroep contact met jou zoekt.

Met relevante en interessante content èn door gebruik te maken van e-mail als communicatietool, behoudt je meer de aandacht van de lezer dan op social media! Als je dan ook weet dat maar liefst 93% van de Nederlanders ingeschreven is op nieuwsbrieven en dat daarnaast blijkt dat de meeste Nederlanders één tot zes keer per dag hun mail checken, kan je niet anders concluderen dat het inzetten van een digitale nieuwsbrief een slimme zet is binnen jouw marketingcommunicatie.

Uiteraard wil je nu gelijk aan de slag! Maar er zijn een paar aandachtspunten:

  • Hoe zit het met de online wetgeving zoals vastgelegd in de telecommunicatiewet en de AVG?
  • Hoe zorg je voor de juiste e-mail configuratie zodat bijvoorbeeld nieuwsbrieven niet als SPAM worden gezien?
  • Hoe zorg je voor de juiste content zodat je nieuwsbrief niet als te opdringerig wordt gezien?
  • Hoe zorg je ervoor èn hoe weet je, dat de nieuwsbrief gelezen wordt?

Belangrijke vragen waar je gelukkig niet zelf de antwoorden voor hoeft te bedenken want het team van Silverstone Studio kan je helpen met het gehele traject! Dat doen we allereerst door een slimme nieuwsbrieftool in jouw eigen website (Joomla / WordPress) te implementeren. Omdat je de webhosting al via ons hebt lopen, heb je in principe aan de belangrijkste voorwaarde voldaan om compatible te zijn de AVG-wetgeving: de servers staan op Nederlandse bodem. De technische realisatie verzorgen wij zelf waardoor je grip hebt op alle instellingen die nodig zijn om AVG-proof jouw nieuwsbrief te kunnen versturen.

Vervolgens verzorgt een copywriter het inhoudelijke deel door eerst samen met jou de inhoud te bepalen en vervolgens prachtige content te creëren: in woord èn beeld! En dat scheelt jou niet alleen tijd maar vooral veel energie: want hoe schrijf je vóór jouw doelgroep in plaats van over jezelf? Huh...?! Vergelijk dit eens: een copywriter weet dat jij appels verkoopt maar nog meer wat die appels voor jouw doelgroep  betekenen... Et voilá, verhalen die aansluiten bij de customer journey!!

De slimme nieuwsbrieftool heeft trouwens nog een paar nifty features waar jij de vruchten van plukt:

  • Delivery Specialist > controle functie voor de spamscore en spamfilters
  • Marketing Expert > automatiseert je campagnes
  • Data Analyst > laat zien wie de nieuwsbrief gelezen heeft

Dus. Geen excuses meer: ga vandaag nog aan de slag met jouw e-mailmarketing!

Meer weten? Neem dan gauw contact op en voor je het weet is de eerste nieuwsbrief al verstuurd! Ok, niet zó snel... We moeten er eerst nog mee aan de slag ;-)

Image